Au trecut sărbătorile și începe perioada reducerilor de iarnă. Fiți foarte atenți la prețuri!
Imagine de Markéta Machová de la Pixabay |
Având în vedere că ne aflăm în plin sezon al reducerilor, cei de la Protecția Consumatorului vă recomandă să tratați cu maximă atenție toate ofertele promoționale și să verificați următoarele aspecte:
1. Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat, fie prin mențiunile "preț nou", "preț vechi" lângă sumele corespunzătoare, fie prin menționarea procentului de reducere a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preț redus (soldare, lichidare, promoționale);
2. Consumatorii trebuie să știe că orice vânzare cu preț redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoționala etc.), trebuie să fie însoțită sau precedată de publicitate ți anunțată sub denumirea ei ("soldare/soldari/solduri", “lichidare”, “promoții” etc), însoțită de data de debut și de durata acesteia;
3. În cazul în care oferta este deja în derulare, trebuie să fiți informați cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai “în limita stocului disponibil”;
4. La achiziționarea pachetelor promoționale de tipul „3 la preț de 2”, trebuie să verifice prețul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu prețul pachetului promoțional.
Totodată, ANPC sfătuiește consumatorii în momentul cumpărării, să verifice dacă oferta mai este valabila si dacă reducerea de prețuri anunțată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă prețul afișat este cel facturat). Pentru a evita orice situație neplăcută, toți consumatorii sunt rugați, în mod special, să solicite informații suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afișe sau pliante, prin anunțuri pe site etc).
0 Comentarii